"Ya c'(_l_)l..semanis-manis pemberianMu dalam kalbuku ialah perasaanku terhadapMu dan seenak-enak perkataan pada lidahku ialah memujiMu, sedang yang paling ku rindukan ialah saat berjumpa denganMu"..


Digital Scrapbooking at WiddlyTinks.com


Salam alayk...

comei kn baby kt atas ni..she was born on 5th Nov 2009 , 4.03 am...anak my best fren, syakirah...tahniah sya...for the new born...moga insyirah menjadi anak yg solehah...sama2 kta doakan sya n baby cepat kuar hospital...skang msh di hospital coz doc syak da jangkitan kuman msa pecahkan air ketumban....insyaAllah Allah akan permudahkan segala urusan... can't wait to blik kg..nk tgk sya n baby...


seronok menjadi ibu..tp tnggungjawab telh brubah...besar tnggungjwb utk mendidik, membntuk peribadi dan sahsiah anak itu..(xda pnglaman lg..tp cam tau2 je...
)... bila da dewasa nie...dapt la memahami tugas ma n abah ana sndri..mndidik,membesarkn anak2..(kami 5 org je..yg da lbh 10 org anak tu..lg banyak cabarannya)..sbb tu dosa besar kta derhaka kpda ibu dn aya kita..nk ckp perkataan 'ah' pn xbleh..betapa tinggi martabat seorang ibu dan ayah...

Just wanna share some info...i think everyone know about it already...tapi xpe la..kta saling ingat mengingati..

Beberapa keistimewaan wanita

"Sekadar renungan buat insan yang bergelar wanita.

Ketahuilah betapa istimewanya menjadi wanita.

Betapa bertuahnya menjadi wanita.

Bersyukurlah kita kerana menjadi wanita"

Doa wanita lebih termakbul daripada lelaki kerana lebih penyayang dari lelaki. Sabda Rasulullah :"Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

Wanita solehah lebih baik daripada 1000 orang lelaki yang tidak soleh.

Seorang wanita solehah lebih baik daripadaa 70 orang wali.

Seorang wanita solehah lebih baik daripadaa 70 orang lelaki soleh.

Sabda Rasulullah S.A.W :" Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku di dalam syurga".

Apabila seorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

Sekiranya seorang wanita meninggal dunia di dalam tempoh 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.

Seorang wanita yang menyusukan anaknya dengan susunya sendiri akan mendapat satu pahala dari setiap totos susu yang diberikannya.

Jika seorang wanita menyusukan anaknya yang menangis, maka Allah SWT akan memberikan pahala satu tahun solat dan puasa.

Apabila seorang wanita mengerjakan solat lima waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta mentaati suaminya, maka pasti akan masuk syurga dari pintu mana saja yang dia kehendaki.

to be continued.......

p/s : betapa mudah utk wanita itu mendapat pahala..tapi mampukan kita sebagai wanita untuk melakukannya...sama kita tepuk dada kita tanya iman kita..

0 comments: