"Ya c'(_l_)l..semanis-manis pemberianMu dalam kalbuku ialah perasaanku terhadapMu dan seenak-enak perkataan pada lidahku ialah memujiMu, sedang yang paling ku rindukan ialah saat berjumpa denganMu"..
Mampukah aku menjadi seperti
Siti Khadijah?
Agung pada Allah dan
Rasulullah
Hartanya diperjuangkan ke jalan
Fisabilillah
Penawar hati kekasih Allah
Susah dan senang rela bersama

Dapatkah ku didik jiwa seperti
Siti Aishah?
Isteri Rasulullah yang bijak
Pendorong kesusahan dan
penderitaan.
Tiada sukar untuk dilaksanakan. .

Mengalir
melihat pengorbanan puteri solehah
Siti Fatimah
Akur dalam setiap perintah
taat dengan abuyanya
yang sentiasa berjuang
Tiada memiliki harta dunia
Layaklah dia sebagai wanita
Penghulu Syurga

Ketika aku marah
Inginku titip serpihan sabar
Dari catatan hidup Siti Sarah

Tabah jiwaku
Setabah umi Nabi Ismail
Mengendong bayinya yang masih
merah
Mencari air penghilang dahaga
Di terik padang pasir merak
Ditinggalkan suami akur tanpa bantah
Pengharapannya hanya pada Allah
Itulah wanita Siti Hajar..

Mampukah aku menjadi wanita
Solehah?
Mati dalam keunggulan iman
Bersinar indah, harum tersebar
Bagai wanginya pusara
Masyitah.... .


Salam alayk...

comei kn baby kt atas ni..she was born on 5th Nov 2009 , 4.03 am...anak my best fren, syakirah...tahniah sya...for the new born...moga insyirah menjadi anak yg solehah...sama2 kta doakan sya n baby cepat kuar hospital...skang msh di hospital coz doc syak da jangkitan kuman msa pecahkan air ketumban....insyaAllah Allah akan permudahkan segala urusan... can't wait to blik kg..nk tgk sya n baby...


seronok menjadi ibu..tp tnggungjawab telh brubah...besar tnggungjwb utk mendidik, membntuk peribadi dan sahsiah anak itu..(xda pnglaman lg..tp cam tau2 je...
)... bila da dewasa nie...dapt la memahami tugas ma n abah ana sndri..mndidik,membesarkn anak2..(kami 5 org je..yg da lbh 10 org anak tu..lg banyak cabarannya)..sbb tu dosa besar kta derhaka kpda ibu dn aya kita..nk ckp perkataan 'ah' pn xbleh..betapa tinggi martabat seorang ibu dan ayah...

Just wanna share some info...i think everyone know about it already...tapi xpe la..kta saling ingat mengingati..

Beberapa keistimewaan wanita

"Sekadar renungan buat insan yang bergelar wanita.

Ketahuilah betapa istimewanya menjadi wanita.

Betapa bertuahnya menjadi wanita.

Bersyukurlah kita kerana menjadi wanita"

Doa wanita lebih termakbul daripada lelaki kerana lebih penyayang dari lelaki. Sabda Rasulullah :"Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

Wanita solehah lebih baik daripada 1000 orang lelaki yang tidak soleh.

Seorang wanita solehah lebih baik daripadaa 70 orang wali.

Seorang wanita solehah lebih baik daripadaa 70 orang lelaki soleh.

Sabda Rasulullah S.A.W :" Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku di dalam syurga".

Apabila seorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

Sekiranya seorang wanita meninggal dunia di dalam tempoh 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagai mati syahid.

Seorang wanita yang menyusukan anaknya dengan susunya sendiri akan mendapat satu pahala dari setiap totos susu yang diberikannya.

Jika seorang wanita menyusukan anaknya yang menangis, maka Allah SWT akan memberikan pahala satu tahun solat dan puasa.

Apabila seorang wanita mengerjakan solat lima waktu, berpuasa di bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta mentaati suaminya, maka pasti akan masuk syurga dari pintu mana saja yang dia kehendaki.

to be continued.......

p/s : betapa mudah utk wanita itu mendapat pahala..tapi mampukan kita sebagai wanita untuk melakukannya...sama kita tepuk dada kita tanya iman kita..



da dkt 4bln pakai kete ni...tp bru ni smpat publish...huhu...for my fwens...ya nk tgk kete ni..ni je gambar yang ada...xsmpt brgmbar..kete kecik je..kete biase2 je...=)..alhmdulillah dpt rezeki lebih..pakai kete...cm xcaya pn da....kete atas nama sendiri,byar potong gaji..RM425 per month...tp lma la..12 years..coz kete ni 0% interest, no downpayment....so lma la..tp insyaAllah boleh..umur 23....35 thn nnt bru hbs bayar (if xtukar kete la..hehehe)...
dr first pakai smpai hr ni....bru 3400++ km...lmbt lg nk servis..nk kna tunggu 10000km...tp rya aidiladha ni blik...swuh my father bwk g servis...bukan reti sgt pasai kete ni..bwk je tau...huhuuhu...

23 - 25/10/2009...BENGKEL ISP 1 at Hotel Avillion Admiral Cove, Port Dickson...cantik tempat tue...nice view..strategik..so calm..n the best thing that make me happy....my family came along...stay there for one night..(got government rate (50% discount)).....bertuah gak jd pgwai kerajaan...ana xdpt pas kerja yg rasmi lg..da dpt pas ni..leh la sokmo g brcuti...i luv it...find a peaceful n calm place...bestnyer....here some pics kt sna...




perempuan yg suci
adalah perempuan
yang dijaga
oleh allah s.w.t...

tdk sedikit pun
allah s.w.t membenarkan
mana2 lelaki menyentuh
dirinya mahu hatinya...

kerana allah s.w.t.
teramat mencintainya...

tetapi andai kamu
bergelumang dgn
cinta lelaki
dimanakah allah
untuk menjaga kita...?

allah seperti
melepaskan kamu
kpd seorang manusia
yang lebih banyak
mengecewakan kamu

jika allah s.w.t
datangkan kesedaran
dalam diri supaya
meninggalkan cinta seorang lelaki
itu bermakna allah s.w.t
mahu ambil kamu kembali
untuk dijaganya...

mengapa masih ragu2...?

kekuatan usah ditunggu
tp haruslah dicari...

hargailah kesempatan
yang allah s.w.t berikan...

sebesar-besar dosa
adalah dosa yang
dilakukan ketika
kita berasa berdosa
melakukannya...

-imam ghazali-
Wahai saudaraku ….
Andai kau tahu
Debu yang menempel pada kakimu fie sabilillah
Dapat menyelamatkanmu dari neraka Jahannam
Kenapa kau tinggalkan jihad ….. ???!!!
Wahai saudaraku …..
Andai kau faham
Sekejap dalam medan jihad
Dapat mengharuskanmu menikmati kenikmatan
dan keindahan Jannatun Na’im
Kenapa memilih selain jihad ….. ???!!!
Wahai saudaraku …..
Andai kau mengerti
Najis kudamu fi sabilillah
Bernilai pahala bagimu disisi Robmu
Kenapa bimbang untuk berjihad ….. ???!!!
Wahai saudaraku …..
Andai kau tahu
Timah panas yang mengoyak tubuhmu dapat menghantarkanmu memeluk mesra Bidadari jelita
Kenapa takut berjihad ….. ???!!!
Wahai saudaraku …..
Andai kau faham
Dentuman Bom yang mencabik-cabik dagingmu dapat menyibukkanmu bercanda ria di pangkuan Bidadari jelita selama berpuluh-puluh tahun tanpa bosan
Kenapa ragu untuk berjihad …..???!!!
Wahai saudaraku …..
Andai kau mengerti
Ledakan Mortir yang meremukkan tulang belulangmu dapat menghantarkanmu berbaring mesra di atas kasur dalam kamar mempelai bersama bidadari yang tidak pernah
hilang keprawanannya
Kenapa enggan berjihad …..???!!!
Wahai saudaraku …..
Andai kau faham
Titisan darah pertama yang kau tumpahkan di medan jihad dapat menghapuskan semua dosa-dosamu ….
Dan ……
Dengarlah Seruan-NYA…Dengarkanlah seruan mereka….!!!!!!!!
Dadaku sesak
Setiap kali ku melihat ceceran darah itu
Tubuh yang terpisah dari kepalanya
Usus yang terburai
Kepala yang pecah
Tubuh yang hangus terbakar
Muslim muslimah yang ditelanjangi
Amarahku membara
Setiap kali ku melihat hilai tawa itu
Sorot mata yang penuh nafsu
Mulut yang senantiasa berucap kehinaan
Tangan yang senantiasa menyiksa, mencabik kehormatan
Kaki yang senantiasa menendang dan memburu
Bak singa yang kelaparan
Tingkah mereka selayaknya binatang
Tidak layak disebut manusia
Fathimah, Nadia, ‘Aisyah …
Siapa lagi yang akan teranggut kehormatannya…dipenjara yang tengap itu
OOhhhhh…..Rabbi…
Mereka memandangku….
Matanya begitu sayu…..namun….
Bibir itu….bibir itu bertabih, bertahmid,ber takbir
Mereka meronta…
Meminta belas kasih saudaranya
Rabbi…
Mereka berteriak
Innamal mu’minuuna ikhwah…
Innamal mu’minuuna ikhwah…
Mereka menagih ayat itu pada kami
Mereka menagih kalam-Mu
Rabb…
Hati ini bertanya..
Apakah masih ada yang menyambut seruan itu?
Seruan meminta pertolongan
“Selamatkan izzah kami, selamatkan agama yang ada dihati kami!!!”
Rabb…
Bahkan mereka mengancam
“kan kuadukan kehormatanku pada Mu ya Allah, mereka saudara-saudaraku tak lagi peduli pada ayat-ayat-Mu ‘Barangsiapa meninggalkan saudaranya yang membutuhkan pertolongan maka dia akan ditinggalkan oleh NYA ketika terdesak dalam kesulitan’”
Ohhh…Rabbul Izzati…
apa yang harus ku lakukan??
Hanya lisan yang menyeru saudara seaqidah untuk menyambut panggilan-Mu…
itulah yang kulakukan…
Wahai orang yang mempunyai iman…
apakah jiwamu terbakar ketika mendengar jerit mereka?
apakah dirimu merasakan pula sakitnya siksaan yang mereka alami?
Wahai laki-laki yang mengaku memiliki iman…
Wahai laki-laki yang menangis diwaktu manusia tertidur lelap…
Wahai laki-laki yang dilebihkan atasnya kekuatan…
Wahai Laki-laki yang dikhususkan baginya syariat berperang…
Wahai Laki-laki yang lemah lembut terhadap kaum mu’min dan keras terhadap kaum kafir…
Wahai Laki-laki yang mendengar seruanNya lalu ia gemetar hatinya…
Bersiaplah wahai diri yang dirindukan syurga…
Istanamu telah menantimu…
Isteri akhiratmu telah menunggumu dalam gelisah…
sambutlah panggilanNya…
sambutlah panggilan saudara kita…
di Palestine, Afghanistan, Checnya, Bosnia…
dan negeri-negeri lainnya yang terjajah
persiapkanlah diri kalian
untuk menghadapi kaum terlaknat itu…
iman, ilmu, fisik dan materi…
kami menunggu berita kemenangan atau kesyahiidan yang mulia dari kalian.

Tidak ada pilihan lain bagimu selain jihad …..???!!!
sudah lama ana xmngupdate blog ni...agak kbuntuan idea n sibuk dgn urusan kerja...
hurmm...cam2 ingin diluahkan..dikongsikan...tapi xsemua mampu tertaip oleh jemari-jemariku ini...
dah 6 bulan lebih kerja...cm2 pengalaman...=)...suka,duka,pahit n manis....the most sweet...cm xprcya....i've a car already....AGW 1258...umur kete pn baru 3buln lebih...syukran Allah..atas nikmat rezeki, kasih sayang MU....jangan sekali-kali kau alpakan diriku dengan nikmat-nikmat yang kau berikan....
last week (27/10/2009)...g exam undang-undang kerajaan(ought to go..untk sahkan jawatan)...i've tried my best...Allah izin open book...coz ana xbaca pn..just tagging....hope lulus...just wanna go to kursus induksi umum n khusus plak..may be next year...
hurmm..skang ni...kna memantapkn dri dgn ilmu networking...coz i do not know a lot about networking...huhu...sian my partnet...segan pn da...huhu...mmg xreti....teruk tul ana ni...tp ntah bla nk blaja...tp kna blaja jgk...moga dipermudahkan...
pas rya nie...berat bdn pn naik..huhu...g kursus,bengkel..mkn free...6kali sehari...xleh jadi tul...rezeki jgn ditolak...ni da tekad...kna rajin exercise..alhmdulillah cuaca baik hr ni..dpt g joggng(joggng sgt la)..jln je lbh...tp xpe..at least berpeluh....baik utk badan...n minda...



p/s ... ya ALLAH..dengarlah rintihan hatiku ini...kabulkan doaku ini..